Смяна на спирачна течност

Смяна на спирачна течност

Спирачната течност спада към най-важните експлоатационни течности, използвани в автомобила. Нивото и качеството ѝ имат директно влияние върху безопасността на движение.

5 сигнала, които сочат, че е необходима възможно най-спешна смяна на спирачната течност

Трудно спиране, независимо от наличието на съответното количество течност в системата. Все по-трудно спиране при увеличаване на изминатото разстояние (колкото по-нагрети са спирачките, толкова по-трудно се спира). Най-вероятно причината за проблема е абсорбирана вода от течността (съдържа над 3% вода), което критично намалява точката на кипене. Трябва да помним, че причина за трудното спиране може да бъде и проблем предизвикан от спирачната помпа.

Корозия на спирачната система, проявяваща се при спирачните апарати, при монтираните към тях бутала, често атакуваща и спирачната помпа. Това е знак, че течността има високо съдържание на водаи е загубила своите антикорозионни свойства. В такива ситуации често се стига до блокиране на ръждясалите бутала в спирачните апарати, които не могат да се върнат на правилната позиция след спиране. Това води не само до унищожаване на апаратите, но и до бързо и неравномерно износване на накладките и дисковете, увеличен разход на гориво и придърпване на една страна по време на спиране. Спирачната течност няма нищо общо с корозията по спирачните дискове.

Изтичане на срока на годност на спирачната течност. Течността трябва да се сменя на всеки две години. Трябва да се подмени веднага след закупуване на кола втора употреба.

Подмяна на елементите на спирачната система, като спирачна помпа, спирачни апарати, спирачни маркучи (гъвкавите накрайници на спирачните маркучи). След техния монтаж винаги се използва нова спирачна течност.

Видимо замърсяване на контейнера за спирачна течност, доливане по погрешка на друга течност в контейнера, спукан контейнер, установяване по време на измерване, че течността съдържа над 3% вода в състава си.

Струва си да обвържете смяната на течността с периодичната смяна на експлоатационните елементи на системата. Например, да сменяте течността, винаги когато монтирате нови накладки или нови спирачни дискове и накладки.

Да обобщим – шофьорът трябва да помни:

  • да сменя спирачната течност на всеки две години (или на всеки 60 хиляди километра пробег, ако колата е интензивно използвана, този пробег се постига за период, по-кратък от две години);
  • да избира течността съгласно препоръките на производителя на автомобила;
  • да използва само течност, която е херметически затворена и не е по-стара от няколко години;
  • да извършва смяна на течността в сервиз, като я съчетава с проверка на изправността на другите елементи (напр. проверка на дебелината на дисковете и накладките);
  • да следи нивото на течността.

Тези действия увеличават безопасността на движение и предпазват елементите на системата от предсрочно износване.

 

Прочети повече в Motointegrator: http://bit.ly/2PubnCO